1. Home
  2. Werk-privébalans
  3. Stress & werkdruk
  4. Zorg goed voor jezelf
  5. Energizer: in 2 minuten meer energie

Energizer: in 2 minuten meer energie

5 5 minuten lezen
Overzicht
Energizer: in 2 minuten meer energie
  • 17 reacties
  • 568 vind ik leuks
Geplaatst door Susannah op 4 november 2020
Krista Snijders is beleefpsycholoog met een achtergrond als psychomotorisch therapeut (PMT), mindfulnesstrainer, docent en psycholoog. Haar werk is ervaringsgericht. Dit betekent dat ze gebruik maakt van oefeningen en activiteiten waarbij de mens zelf in beweging is.

Deze oefening kun je heel gemakkelijk tussendoor doen, meerdere keren op een dag. Je kunt hem zo lang of kort volhouden als je wilt. Let tijdens de oefening op dat je je lichaam zo ontspannen mogelijk houdt en doorademt.

Reageren

Reageer hieronder op het artikel. Je ingevulde voornaam is te zien bij je reactie.

Dit formulier is beveiligd met reCAPTCHA en Google's Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

Reactie

  • Astrid
    Llijkt me leuk!! Maar minder geschikt voor mensen met voetklachten.. hielspoor of fat-padsyndroom zoals ik m
    • Krista Snijders
      Hoi Astrid, Mooi dat je je lijf zo goed kent om dit te weten. Zoals bij alles in het leven geldt: zorg voor jezelf en doe oefeningen alleen als het goed voelt en je geen blessures hebt. Hartelijke groet, Krista
  • R Visscher
    Leuk filmpje. Ik ben eel verbaasd dat toen ik de link naar mijn dochter verstuurde mijn email adres en volledige naam inde url stond. Volgens mij is dat niet de bedoeling en erg onveilig.
    • Mat
      Geen cookies maar je e-mail adres gebruiken bij het openen van een pagina. Tracking zonder vraag om toestemming? PGGM toch.
  • Marian Van der Maat
    Ik heb even meegedaan met je bouns oefening maar krijg al snel pijnlijke kuiten en moet afhaken. Is dat normaal?
    • Krista Snijders
      Beste Marian, Ieder lichaam reageert weer anders. Pijn is nooit de bedoeling. Misschien kun je proberen om de oefening minder lang te doen, of minder snel of juist sneller. Het belangrijkste is dat je probeert helemaal los te laten en de oefening ontspannen te doen, en misschien lukt dat elke dag een beetje langer. :) Hartelijke groet, Krista
  • Marit
    Ik word hier wel blij van, lekker laten gaan en je lijf voelen. :)
    • Krista
      Dank je wel, Marit!
  • Pieter
    Ga deze zeker vaker doen! Lekker na een dag werken
    • Krista
      Leuk te horen, Pieter! Dank je wel.
  • Annie Witlox
    Wat leuk. Altijd fijn om weer wat andere oefeningen te doen , naast mijn krachttraining 3 keer in de week en mijn dagelijkse grondoefeningen. En dat kun je allemaal lekker thuis doen. Daarnaast fiets ik gemiddeld 200 km in de week op mijn racefiets en s’winters op de MTB.
    • Krista
      Hoi Annie, Wat ben jij lekker actief! Blijf vooral zo genieten en bewegen, heerlijk. Hartelijke groet, Krista
  • Kitty
    Krijg er kramp van in mijn kuiten. Werkt voor mij niet ontspannend
    • Krista
      Hoi Kitty, Jammer te horen. Elk lichaam reageert weer anders op deze oefening. Als er al een hoge spierspanning aanwezig is, kan dat soms doorschieten in kramp. Herken je dat je spieren vast (kunnen) zitten? Dat zou een verklaring kunnen zijn. Daarbij is het natuurlijk ook zo dat verschillende oefeningen bij sommige mensen wel passen en bij sommige niet. Doe vooral wat goed voelt. Fijne dag! Hartelijke groet, Krista
  • Brigitte
    Prettige oefening, bedankt Krista!
  • marian
    lijkt me heerlijk en makkelijk te doen. hoop dat het idd meer energie geeft. hoop op meer oefeningen
    • Emmelie
      Hoi Marian, Goed om te horen! En je kunt via de volgende link ook een andere oefening van Krista volgen: https://www.pggmenco.nl/thema/werk-privebalans/stress-werkdruk/goed-voor-jezelf-zorgen/oefening-ontspannen-nek-en-schouders Groetjes, Emmelie PGGM&CO