1. Home
  2. Gezond leven
  3. Beter slapen

Beter slapen

Om overdag met energie aan het werk te zijn is het heel belangrijk om goed te slapen. En dat is soms best een uitdaging met een drukke, misschien wel onregelmatige baan in zorg en welzijn. Op deze pagina lees je handige tips voor een goede nachtrust. Zodat jij weer helemaal opgeladen bent voor een fitte werkdag.

Wekker met slapende vrouw op achtergrond

Gratis webinar: Eten om te slapen

Webinar
Is het nou wel of niet slim om voor het slapen nog iets te eten? En hoe zit het met warme melk met honing voor het slapen gaan? Tijdens het webinar 'Eten om te slapen' vertelt voedingsdeskundige Elly alles over de relatie tussen voeding en slaap. En geeft ze tips hoe je hiermee omgaat met een drukke, onregelmatige baan in zorg en welzijn.
Lees meer

Slaapexpert Irma Leijten: "slaap is de basis voor je energie"

Medewerkers in de zorg en welzijn slapen steeds slechter. Dat is de belangrijkste conclusie uit een onderzoek dat PGGM&CO en IZZ hebben laten uitvoeren onder 1290 zorgmedewerkers. Wat zijn de redenen dat juist medewerkers in deze sector een slechte nachtrust hebben? We vroegen Irma Leijten slaapexpert bij HalloSlaap om de resultaten van ons onderzoek eens goed te bekijken.
  • 3
  • 13
Lees meer

Beter slapen? Kom in beweging!

Een goede nachtrust is belangrijk voor lichaam én geest. Slaap je niet voldoende of goed genoeg? Dan slaat de vermoeidheid al gauw toe. Gelukkig is er een eenvoudige oplossing om beter te slapen: meer bewegen. Klinkt best logisch, toch? Wij vertellen er meer over.
  • 1
  • 20
Lees meer

Korting op Beweegpakket “Beter slapen door meer bewegen”

Ledenvoordeel
Wil jij makkelijker in slaap vallen? Of beter doorslapen? Start met het beweegpakket “Beter slapen door meer bewegen”. In 4 weken ga je samen met de trainers van GezondOud aan de slag. Je krijgt elke week 3 verschillende trainingen van 30 miniuten.   Als lid van PGGM&CO betaal je voor het beweegpakket nu geen € 9,95 maar eenmalig € 7,95.  
Lees meer

Ademhalingsoefeningen om sneller in slaap te vallen

Lig jij ’s nachts lang te piekeren in bed? En dwalen je gedachten alle kanten op behalve naar dromenland? Er zijn veel manieren om sneller de slaap te vatten. Wij vertellen je er meer over. En leren je hoe je door middel van ademhalingsoefeningen makkelijk en snel in slaap valt.
  • 1
  • 6
Lees meer

Wakker door stress? 7 tips om beter te slapen

Iedereen ligt weleens wakker door stress. Gedoe op het werk, een druk gezinsleven of zorgen om familie zijn veelgenoemde redenen. Het is nog vervelender als het voor een langere periode invloed heeft op je nachtrust. Wij geven je 7 tips om beter te slapen.
  • 3
  • 19
Lees meer

Stoppen met piekeren? Zo simpel kan het zijn

Er zijn mensen die zorgeloos door het leven gaan. Alsof er geen zuchtje wind staat. Behoor jij niet tot deze groep? En stormt het vaak in je hoofd? Gelukkig zijn er manieren om te stoppen met piekeren. Na het lezen van dit artikel weet je hoe je jouw geest van windkracht 10 naar windstil krijgt.
  • 2
  • 26
Lees meer

Slaapproblemen? Wat is het en hoe herken je ze.

Ben je de weg naar dromenland kwijt en kun je geen glas warme melk meer zien? Je bent niet de enige. 46% van de medewerkers in zorg en welzijn ervaart slaapproblemen. Maar wat is het precies? En nog belangrijker: hoe herken je of je een slaapprobleem hebt?
  • 0
  • 27
Lees meer

Slaaptest: hoe goed slaap jij?

Goed slapen zorgt ervoor dat jij je energieker voelt. Belangrijk voor een fit leven en een (onregelmatige) baan in zorg en welzijn. Ontdek met de online ISI slaaptest hoe goed jij slaapt en of je misschien een slaapprobleem hebt. De ISI slaaptest ,Insomnia Severity Index, is een wetenschappelijk onderbouwde test om de ernst van je slaapprobleem in kaart te brengen.
  • 37
  • 332
Lees meer

Uitkomst onderzoek: steeds groter deel zorgmedewerkers komt onvoldoende uitgerust op het werk

Medewerkers in de zorg en welzijn slapen steeds minder goed. In 2021, midden in de coronacrisis, gaf 33% aan moeite te hebben met een goede nachtrust. Op dit moment heeft bijna de helft (46%) te maken te hebben met slaapproblemen.
  • 4
  • 18
Lees meer