1. Home
  2. Gezond leven

Gezond leven

Je hebt een drukke baan in zorg en welzijn en werkt misschien wel onregelmatig. Hoe zorg je dan als voor een gezonde leefstijl met genoeg slaap, beweging en de juiste voeding? Wij helpen je met tips, hulpmiddelen én handige producten speciaal voor jou. En ben jij op dit moment in de overgang? Ontdek dan op onze speciale pagina hoe je deze periode goed doorkomt. Zodat jij met energie aan het werk blijft.

Fitte werkdag met meer energie
Filteren:

24 juni: gratis webinar Fit de zomer door

Ledenvoordeel
Wil jij van deze zomer genieten én nog steeds gezond en fit blijven? Op donderdagavond 24 juni vertelt Elly Kaldenberg in een speciale zomereditie van ‘Eet je fit’ hoe dat prima samengaat. Let op! Er zijn een beperkt aantal plekken voor dit webinar. Meld je dus snel aan voor dit gratis webinar en kom ook fit de zomer door!
Lees meer

Gezonder eten? Volg gratis het online voedingsprogramma met Elly Kaldenberg

Van gezond eten voel je je fitter én krijg je meer energie. Maar waar moet je beginnen met een drukke baan in zorg en welzijn? Met dit programma helpt voedingsdeskundige Elly jou in 4 weken op weg naar een gezond(er) eetpatroon. Ontvang het voedingsprogramma in 4 delen in je mailbox en volg hem wanneer het jóu uitkomt. Al meer dan 1000 zorgcollega’s gingen je voor.
  • 40
  • 135
Lees meer

E-book: deze 3 maaltijden kun je heel makkelijk invriezen

maaltijden invriezen
Van gezond eten voel je je fitter en heb je meer energie. Toch is het soms best een uitdaging om elke dag weer een gezonde maaltijd op tafel te toveren. Zeker met een drukke baan in zorg en welzijn. Download daarom hieronder ons e-book met 3 makkelijke, gezonde én lekkere maaltijden die je ideaal kunt invriezen. Zo plan je vooruit en hoef jij je maaltje na die drukke werkdag alleen nog maar op te warmen.
  • 1
  • 27
Lees meer

Online beweegprogramma GezondOud

Training GezondOud
Ledenvoordeel
Gezond blijven. Dat willen we allemaal! Met de online trainingen van GezondOud blijf je lekker in beweging. Gewoon vanuit huis. Voor € 15,- per maand krijg je toegang tot een ruim aanbod trainingen.
Lees meer

Gezond de klok rond met een drukke baan: zo doe je dat!

Webinar
Goed voor jezelf zorgen is belangrijker dan ooit. En als professional in zorg en welzijn weet jij als geen ander dat gezond eten daar een belangrijk onderdeel van is. Aan de andere kant ben je druk en schiet je lunch er weleens bij in. Je hebt niet altijd iets in huis voor een gezonde maaltijd en dan liggen verleidingen op de loer. Bovendien werk je op onregelmatige tijden en ook vaak ’s nachts. 
Lees meer

Lekker fit - 10.000 stappen per dag

Samantha zet 10.000 stappen per dag
Samantha werkt als verpleegkundig specialist en is graag in beweging. In deze vlog daagt ze jou uit om een week lang 10.000 stappen per dag te zetten.
  • 1
  • 21
Lees meer

Dit kun je wel doen aan de overgang: 3 tips

Zit ik in de overgang? Antwoord op de meest gestelde vragen
Heb jij klachten die misschien wel met de overgang te maken kunnen hebben? In deze video delen dr. Manon Kerkhof (gynaecoloog) en dr. Maaike de Vries (gezondheidswetenschapper) hun beste tips om de overgang goed door te komen.
  • 0
  • 0
Lees meer

Zit ik in de overgang? Antwoord op de meest gestelde vragen

Zit ik in de overgang? Antwoord op de meest gestelde vragen
Zit ik in de overgang? Waarom slaap ik zo slecht? En hoe komt het dat ik ineens ben aangekomen? In deze video geven dr. Manon Kerkhof (gynaecoloog) en dr.  Maaike de Vries (gezondheidswetenschapper) antwoord op de 5 meest gestelde vragen over de overgang.
  • 1
  • 110
Lees meer

Tips om weer in slaap te komen: 3 oefeningen

tips om weer in slaap te komen
Kom jij vaak moeilijk in slaap en ga je daar dan over piekeren? Dan is het belangrijk om een manier te vinden om weer helemaal te ontspannen. Zodat je je lichaam weer in slaapmodus brengt. Download nu gratis 3 ademhalingsoefeningen die jou helpen om weer tot rust te komen als je niet kunt slapen.
  • 0
  • 0
Lees meer

Nachtdiensten? Ontdek 7 tips voor wat je wel en vooral niet moet eten

Eten
Heb jij ook last van dipjes tijdens je nachtdiensten? Dat is niet gek. Je lichaam is namelijk ingesteld om overdag te presteren en ’s nachts te rusten en herstellen. En daarom is het extra belangrijk om goed te eten. Zodat jij genoeg energie hebt om je werk te doen. We zetten op een rij wat je wel en vooral niet moet eten bij onregelmatige diensten.
  • 3
  • 48
Lees meer