1. Home
  2. Gezond leven
  3. Bewegen

Bewegen

Door genoeg te bewegen voel jij je fitter en energieker tijdens je werkdag. Maar wist je ook dat als jij beweegt er een stofje vrijkomt waardoor jij je gelukkiger en blijer voelt? Genoeg reden dus om lekker in de benen te blijven. Op deze pagina vind je handige tips en hulpmiddelen die jou helpen om fit te worden en te blijven.

Poll: Controleer jij regelmatig je borsten?

Elk jaar wordt in Nederland bij ruim 17.000 vrouwen borstkanker (inclusief voorloperstadium) geconstateerd. Hoe eerder borstkanker wordt ontdekt, hoe groter de kans op genezing. Daarom is het belangrijk om je borsten te kennen, weet wat de 12 mogelijke symptomen van borstkanker zijn en bij twijfel of met een klacht naar de huisarts gaat.
  • 2
  • 8
Lees meer

Korting op het online abonnement van GezondOud

Ledenvoordeel
Kom thuis in beweging met het online abonnement van GezondOud. En krijg toegang tot talloze work-outs voor alle niveaus, gegeven door enthousiaste trainers. Als lid van PGGM&CO betaal je voor een maandabonnement nu geen €15,-, maar €11,95,-. Gelijk fanatiek aan de slag? Profiteer dan van €29,- korting op een jaarabonnement.
Lees meer

Meld je aan voor het 7-daags online sportprogramma

Wil jij ook fit blijven? Speciaal voor jou hebben wij samen met GezondOud een 7-daags online sportprogramma samengesteld. Van armen tot benen en van kracht tot cardio: al je spieren komen aan bod. Meld je hieronder aan en ontvang het programma de komende 7 dagen in je mailbox.
  • 1
  • 21
Lees meer

Fiets je fit: De 7 leukste fietsroutes in Nederland

Fietsroutes Nederland
Met 22,8 miljoen telt Nederland meer fietsen dan mensen. Met de mooiste routes door het hele land zijn wij zelfs het beste fietsland ter wereld. Daar mogen we best trots op zijn. Want er gaat toch niks boven een fietstocht door onze bosrijke natuur, Hollandse duinen en boerendorpjes? En het is ook nog eens hartstikke gezond! We zetten de 7 leukste fietsroutes in Nederland voor je op een rij. En geven je een paar bonusroutes speciaal voor in de zomer!
  • 8
  • 62
Lees meer

Meer bewegen op het werk: 5 slimme manieren

Vrouw met sporthorloge
Hoeveel beweeg jij op een dag? Misschien loop jij dagelijks al heel wat kilometers op de werkvloer. Of heb je juist een beroep in zorg en welzijn waar je meer stilzit. Hoe dan ook: wat extra bewegen op het werk kan nooit kwaad. Het helpt je om met energie de dag door te komen. Wij geven je 5 slimme manieren om meer te bewegen die jij vandaag al kunt toepassen.
  • 2
  • 49
Lees meer

60+? Ontdek hoeveel bewegen per dag gezond is voor jou

60+ers doen work-out buiten
Genoeg bewegen is makkelijker én leuker dan je denkt. Maar hoeveel moet je als 60+'er het liefst bewegen per dag? Telt de hond uitlaten of een tripje naar de brievenbus ook mee? Of is er meer voor nodig om gezond en fit te blijven?
  • 7
  • 918
Lees meer

Kom in beweging en verhoog je weerstand!

Kom in beweging en verhoog je weerstand
Gezond blijven! Dat willen we allemaal. Veel mensen vragen zich af: Waar moet ik beginnen en hoe doe ik dat dan? Wij willen je daarbij helpen. Probeer daarom eens deze training van GezondOud die je gewoon vanuit huis kunt volgen. Iedereen kan meedoen. Op welk niveau je ook traint. Tijdens de training werk je in 25 minuten aan: balans, coördinatie en conditie! 
  • 1
  • 0
Lees meer

Online sporten? Met deze 7 trainingen blijf je thuis fit

Vrouw sport in woonkamer
Met een baan in de zorg zet je waarschijnlijk meer dan genoeg stappen op een dag. Maar hoe blijf je verder fit en in beweging? Wij zochten de leukste, gratis online trainingen en zetten ze voor je op een rij. Zodat jij in shape blijft en met energie je werk kan blijven doen.
  • 25
  • 824
Lees meer

5 tips voor een fitte werkdag

Jonge vrouw met fiets naar werk
Van de ene naar de andere patiënt. Tussendoor nog even snel iets eten. Met 5 kopjes koffie in je maag en 9 trappen op en af, heb jij er voor je gevoel al een hele dag opzitten. Maar het is pas 11 uur. Je werkdag is een stuk leuker als je vol energie zit. Hoe kom je de dag door zonder dat je aan het eind van de middag compleet uitgeteld bent? Met deze 5 tips zorg jij voor een fitte werkdag met meer energie.
  • 5
  • 320
Lees meer

Wandelen tegen stress: neem een ‘natuurpil’

Vrouw ligt in gras
“Wat? Een pil tegen stress? Die moet ik hebben!” Dat gaat makkelijker dan je denkt. De natuurpil haal je namelijk niet in de apotheek, maar buiten. Onderzoekers ontdekten dat wandelen in de natuur helpt tegen stress. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid? Minimaal 20 minuten.
  • 4
  • 210
Lees meer