1. Home
  2. Gezond leven
  3. Bewegen

Bewegen

Door genoeg te bewegen voel jij je fitter en energieker tijdens je werkdag. Maar wist je ook dat als jij beweegt er een stofje vrijkomt waardoor jij je gelukkiger en blijer voelt? Genoeg reden dus om lekker in de benen te blijven. Op deze pagina vind je handige tips en hulpmiddelen die jou helpen om fit te worden en te blijven.

Online beweegprogramma GezondOud

Training GezondOud
Ledenvoordeel
Gezond blijven. Dat willen we allemaal! Met de online trainingen van GezondOud blijf je lekker in beweging. Gewoon vanuit huis. Voor € 15,- per maand krijg je toegang tot een ruim aanbod trainingen.
Lees meer

Lekker fit - 10.000 stappen per dag

Samantha zet 10.000 stappen per dag
Samantha werkt als verpleegkundig specialist en is graag in beweging. In deze vlog daagt ze jou uit om een week lang 10.000 stappen per dag te zetten.
  • 1
  • 22
Lees meer

Meer bewegen op het werk: 5 slimme manieren

Vrouw met sporthorloge
Hoeveel beweeg jij op een dag? Misschien loop jij dagelijks al heel wat kilometers op de werkvloer. Of heb je juist een beroep in zorg en welzijn waar je meer stilzit. Hoe dan ook: wat extra bewegen op het werk kan nooit kwaad. Het helpt je om met energie de dag door te komen. Wij geven je 5 slimme manieren om meer te bewegen die jij vandaag al kunt toepassen.
  • 1
  • 0
Lees meer

Lekker fit - pak de fiets voor meer energie op je werk

Meer energie op je werk
Lekker fit! Samantha werkt als verpleegkundig specialist en is graag in beweging. In deze vlog daagt ze jou uit om een week lang de fiets te nemen voor meer energie op je werk.
  • 3
  • 0
Lees meer

60+? Ontdek hoeveel bewegen per dag gezond is voor jou

60+ers doen work-out buiten
Genoeg bewegen is makkelijker én leuker dan je denkt. Maar hoeveel moet je als 60+'er het liefst bewegen per dag? Telt de hond uitlaten of een tripje naar de brievenbus ook mee? Of is er meer voor nodig om gezond en fit te blijven?
  • 6
  • 0
Lees meer

Kom in beweging en verhoog je weerstand!

Kom in beweging en verhoog je weerstand
Gezond blijven! Dat willen we allemaal. Veel mensen vragen zich af: Waar moet ik beginnen en hoe doe ik dat dan? Wij willen je daarbij helpen. Probeer daarom eens deze training van GezondOud die je gewoon vanuit huis kunt volgen. Iedereen kan meedoen. Op welk niveau je ook traint. Tijdens de training werk je in 25 minuten aan: balans, coördinatie en conditie! 
  • 1
  • 0
Lees meer

Gratis online sporten? Met deze 7 trainingen blijf je thuis fit

Vrouw sport in woonkamer
Met een baan in de zorg zet je waarschijnlijk meer dan genoeg stappen op een dag. Maar hoe blijf je verder fit en in beweging? Wij zochten de leukste, gratis online trainingen en zetten ze voor je op een rij. Zodat jij in shape blijft en met energie je werk kan blijven doen.
  • 24
  • 819
Lees meer

5 tips voor een fitte werkdag

Jonge vrouw met fiets naar werk
Van de ene naar de andere patiënt. Tussendoor nog even snel iets eten. Met 5 kopjes koffie in je maag en 9 trappen op en af, heb jij er voor je gevoel al een hele dag opzitten. Maar het is pas 11 uur. Je werkdag is een stuk leuker als je vol energie zit. Hoe kom je de dag door zonder dat je aan het eind van de middag compleet uitgeteld bent? Met deze 5 tips zorg jij voor een fitte werkdag met meer energie.
  • 4
  • 297
Lees meer

Kom in beweging met GezondOud

Training GezondOud
Start je jaar fit en kom in beweging met de trainingen van GezondOud. De coronacrisis is helaas ook van invloed op de manier waarop we samen buiten sporten. Gelukkig heeft GezondOud een andere manier gevonden om toch te blijven bewegen. Online! Daarom delen we vanaf 12 januari vier weken lang iedere dinsdag een gratis video waarin een andere oefening centraal staat. Dus start vandaag en kom in beweging met GezondOud.
  • 28
  • 0
Lees meer

Wandelen tegen stress: neem een ‘natuurpil’

Vrouw ligt in gras
“Wat? Een pil tegen stress? Die moet ik hebben!” Dat gaat makkelijker dan je denkt. De natuurpil haal je namelijk niet in de apotheek, maar buiten. Onderzoekers ontdekten dat wandelen in de natuur helpt tegen stress. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid? Minimaal 20 minuten.
  • 3
  • 202
Lees meer