1. Home
  2. Gezond leven
  3. Bewegen
  4. Gratis online sporten? Met deze 7 trainingen blijf je thuis fit

Gratis online sporten? Met deze 7 trainingen blijf je thuis fit

8 8 minuten lezen
Overzicht
online sporten thuis gratis
  • 26 reacties
  • 0 vind ik leuks
Geplaatst door Emmelie op 5 juli 2020
Met een baan in de zorg zet je waarschijnlijk meer dan genoeg stappen op een dag. Maar hoe blijf je verder fit en in beweging? Wij zochten de leukste, gratis online trainingen en zetten ze voor je op een rij. Zodat jij in shape blijft en met energie je werk kan blijven doen.

7 minute work-out

Deze work-out is ideaal voor als je maar weinig tijd hebt om te sporten. In de gratis app vind je allerlei oefeningen om je lichaam te trainen. Allemaal in 7 minuten. Kies bijvoorbeeld voor een training voor je benen of buikspieren. Download de gratis app op je iPhone of Android telefoon.

HIIT trainingen

Als je écht even goed wilt zweten dan zit je met de HIIT trainingen van Lienke wel goed. HIIT staat voor High Intensity Interval Training. En dat betekent dat je veel vet verbrandt. Op de website van Lienke vind je HIIT trainingen van vijf, zeven en twaalf minuten. Je kunt ze dus zelfs vóór je werk doen (voor de fanatiekelingen onder ons).

Dansenlessen via YouTube

Dance like nobody is watching. Nou dat kan dus nu. Zijn die squats, push-ups en jumping jacks niks voor jou? Blijf dan fit door lekker te dansen. Naast dat het goed is voor je lichaam word je er ook vrolijk van. Op YouTube vind je talloze filmpjes met leuke danslessen. Volg bijvoorbeeld een lesje Latin Shape of haal je dansmoves uit de kast met een swingende zumba-les.

Zombies, run!

Voor veel mensen is hardlopen een manier om in deze tijd nog fit te blijven. Kun jij nog wel wat extra motivatie gebruiken? Deze App biedt dé oplossing. Je standaard hardlooprondje verandert namelijk in een ontsnapping voor zombies! Spannend, hilarisch en ook nog eens heel motiverend. Download de app in de AppStore of op Google Play en ren voor je leven.

Nike training club

Trainen met een doel voor ogen zorgt voor sneller resultaat. Daarom bepaal je bij de Nike Training Club eerst je doel. Vervolgens wordt jouw training hierop aangepast. Tijdens de oefeningen krijg je instructies van een trainer en luister je jouw favoriete muziek. Wel zo fijn. De app is voor alle niveaus en je download ‘m in de AppStore en Google Play.

Mindfulcentrum

Genoeg bewogen op de werkvloer vandaag? Ontspan dan heerlijk op de bank met een van de gratis mindfulness meditaties van Suzan Oostvogels. Doe bijvoorbeeld een bodyscan of de bergmeditatie. Zo laad je jezelf weer op voor de volgende dag. 

Wat doe jij in deze tijd om thuis fit te blijven? Laat het hieronder weten

Bronnen: Elle, NOS. Beeld: GettyImages. 

Reageren

Reageer hieronder op het artikel. Je ingevulde voornaam is te zien bij je reactie.

Dit formulier is beveiligd met reCAPTCHA en Google's Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

Reactie

  • m.van mensvoort
    Mijn man en ik doen iedere dag mee met Nederland beweegt. Is een kwartier flinke stevige oefeningen. Verder fietsen we veel, routes meestel 50 of 60 km, en lopen veel met de nordic walking stokken. Poetsen het huis en de tuin.
  • Odette Maas-Steijger
    Hallo PGGM & CO, Ik blijf fit door te zorgen voor mijn man,die geopereerd wordt aan zijn pols, Tunnelsyndroom en ik doe aan Nordic Walking en samen weer Mountain Biken, wanneer mijn man weer volledig hersteld is. Daar kijken we zeer naar uit. Groeten, Odette en Peter Maas-Steijger.
  • Mariska
    Waarom is die workout alleen op een app te verkrijgen ?? Jullie denken dus totaal niet aan mensen die geen smartphone of tablet kunnen veroorloven.
    • Ilse
      Op internet youtube zijn vele kanalen die leiden naar allerlei fit thuis trainingen. Zo heb ik een hele goeie gevonden: optimavita. Zitten onwijs veel goeie sportmogelijkheden tussen voor conditie, abs workout of volledige lichaamsworkout.
    • Ineke
      Goedzo Mariska, Iedereen denkt altijd maar, dat al die apperatuur gewoon is, ik zou het me kunnen permitteren, maar ik wil al die dingen niet, je bent op laatst geen baas meer dus ik heb ook geen smartphone en geen tablet ik heb wel een laptop je kunt niet meer zonder, maar ik vind het heel erg dat het hebben van al die rariteiten boven levensbehoeften gaat en daarmee bedoel ik eten, drinken kleding enz., Ineke
    • Ria Hartjes
      Helemaal mee eens
  • Wilma
    Ik doe mee met "Nederland in Beweging". Als je naar de website van Omroep MAX gaat vind je daar vele afleveringen. Kun je het doen op het moment, dat jou uitkomt. Verder wandel ik veel en doe ik mee met on-line volksdansen, dat is gestart in Coronatijd, omdat alle zalen zijn gesloten. ook ben ik getart met "Hou ritme tegen Corona". Dat is een programma met oefeningen, die je thuis kunt doen, gedurende de gehele dag.
  • linda
    Als fanatieke fitness liefhebster is het een domper dat de sportschool voorlopig gesloten blijft. Maar dankzij mijn oudste dochter wordt er hier dagelijks in de woonkamer een fitnessprogramma uitgevoerd. Ook de jongste dochter doet mee. Zo blijven wij fit en is het vooral gezellig om dit samen te delen. Nu de sportschool dicht is merk ik dat ik het contact met de andere sporters mis. Het is nog even volhouden tot de sportschool weer open gaat. Tot dit tijd is dit een prima oplossing
  • Sjanet Arens
    Ik probeer om 4x per week op de fiets naar mijn werk te gaan. Het is een fietstocht van iets meer dan 20 km. Daarover doe ik een uur. 4x lukt niet altijd maar 3x lukt wel. Daarnaast ga ik s'avonds na het eten dan nog ongeveer 45 min met onze hond van 12 jaar lopen.
  • Liesbeth Preller
    Bij Kenniscentrum Sport & Bewegen verzamelen we op de pagina beweegthuis van allesoversport.nl veel informatie over bewegen die nu handig is. Niet alleen voor het individu, maar ook voor de professional. Voor alle leeftijden.
  • Ank
    Thuis werk en daarna een bacteriele longontsteking na vermoedelijk Corona. na de ziekenhuisopname thuis rondjes gaan lopen om weer energie en longinhoud te krijgen. ik voerde dat langzaam op naar 10000 stappen per dag na drie weken. Ben ook 's avonds laat in het bos gaan wandelen rustig aan zodat niet de benauwdheid toesloeg, dat valt nog steeds niet mee. Ben namelijk een vervent wandelaar en fietser. toen ook mijn grote teen nog ontstoken raakte ben ik ipv, iedere dag een uurtje gaan fietsen. ben nu weer langzaam aan begonnen met meer oefeningen alles om mijn lichaam weer in energie en conditie te krijgen. Ben nu ook weer langzaam aan begonnen met thuiswerken maar let wel op dat ik ieder uur even opsta en wat anders doe, wat energiekers.
  • G. de Vries
    Ik houd mijn conditie goed, door iedere morgen mee te doen aan Nederland in Beweging. Ook al ben ik al een aantal jaren met pensioen, fit blijven is voor mijn heel belangrijk.
  • Sissy Götz
    Ik fiets gewoon op mijn gewone "annaloge" fiets 3 keer per week een uur, waarvan 1/2 uur aan een stuk door in een flink tempo, en 1/2 uur gewone snelheid. Daarnaast doe ik op de niet fiets dagen yoga eigen progamama en energie oefeningen. [Donna Eden] Maar ik snoep meer, dus het is maar goed dat ik nog iets doe. vrg Sissy
  • Agnes kornelisse
    Veel lopen met de hond, heerlijk buiten zijn.
  • Willy
    iedere dag Nederland in beweging doe ik iedere doordeweekse dag. daarbij doe ik nog oefeningen die ik in het blad plus heb gezien, iedere dag. Ik hang de was zoveel mogelijk buiten zijn ook strekoefeningen. fiets of wandel iedere dag. wandel ongeveer 4km. Als ik fiets ongeveer 20 km of meer. Huishoudelijk werk ramen zemen e.d.
  • Petra
    geweldig!
  • Yvonne de Prouw
    Goedemorgen, ik ben mijn trainingen kwijt van gezond oud van ConstNce en... Sotty ik kan niet op haar naam komen. Ik was er zo blij mee, is het mogelijk dat jullie die nog een keer naar mij sturen zodat ik weer thuis kan trainen.?
  • Roelie Zwiers
    Ik sport iedere dag met Jacqueline van Dijk via Facebook en mijn mail. Verder doe ik mee met het project SamenGezond van Menzis. Dus genoeg in beweging. O ja elke dag ook 20 minuten met de hoepel👍🏻🙋‍♀️🙏🏻😘
  • harry
    Ik kan de oefeningen niet downloaden, omdat ik een pc heb en geen ipad of iphone Is het niet mogelijk om deze oefeningen te bekijken via een gewone pc
    • Roelie Zwiers
      Als je bij Facebook Jacqueline van Dijk intypt kom je haar wel tegen. Het is tegen een geringe betaling.
    • Roelie Zwiers
      https://jacquelinevandijk.nl/product/jaar-challenge/ voor Harty
  • I.Dallinga
    Ik vind het als 71-jarige niet prettig met "jou" aangesproken te worden door een vreemde.
  • Roelie Zwiers
    6 jaar terug kwam ik Jacqueline van Dijk tegen op Facebook. Dagelijks komt zij via de mail en Facebook bij mij langs om mij aan te sporen te bewegen. Toen ik nog werkte stond ik een half uur eerder op om de oefeningen te doen. Nu doe ik het meteen bij opstaan. Ook hebben wij nu een challenge om elke dag een Ki mijl te lopen. Deze gaat door tot 31 december. Jacqueline kan mij en de groep van ongeveer 2500 maatjes stimuleren en motiveren om elke dag te sporten en gezond te eten. Ik voel mij hierdoor heerlijk in mijn vel zitten!!
  • Shirley Buijs
    Iedere dag meedoen met Nederland in beweging.
  • Ria
    Ik ben 76 jaar, ik ben met mijn 60 jaar met de OBU gegaan, toen ik nog in de zorg werkte ging ik 2 avonden in de week en 1 x op zaterdag of zondag ochtend vroeg 2u stevig wandelen, na de OBU, wandelde ik ook 2x per week maar nu 2,5 u en op zaterdag een tocht van 25 km.Nu wandel ik nog 3x per week maar nu maar 12 km per x, En verder ga ik de overige dagen na mijn huishoudelijke taken, toch nog even een blokje om, Ik hoop op deze manier zo lang mogelijk gezond te blijven en zeker in deze coronatijd (dan ga ik vroeg weg) kom ik maar weinig mensen tegen, Maar nooit in het donker,